KAPITOLA I.
ORGANIZÁCIA OBECNEJ LIGY
1. Obecnú ligu v malom futbale (ďalej OLMF) organizuje a riadi Marcel Kvaššay a Alojz Michálek.
2. Organizačný výbor v zložení: Juraj Miškech st., Milan Svoboda, Alojz Michálek a Pavol Martinka rozhoduje:
a) o zmene a doplnení pravidiel OLMF
b) pomáha pri organizácii ligových zápasov
c) určuje začiatky stretnutí
d) deleguje rozhodcov
e) rozhoduje v prípade opodstatnených námietok družstva
f) má právo skontumovať výsledok stretnutia, ak boli závažne porušené pravidlá OLMF
g) schvaľujú súpisku družstva zaradeného do OLMF
KAPITOLA II.
SYSTÉM SÚŤAŽE
1. Súťaž sa hrá systémom ,,každý s každým“, jednokolovo podľa rozpisu súťaže.
2. Za víťazstvo dostáva družstvo tri body, za remízu obe družstvá po jednom bode, porazené družstvo nezíska žiaden bod.
3. Pri vyhlásení kontumácie sa priznávajú tri body a skóre 5:0 v prospech neprevineného družstva. Previnilé družstvo nezískava žiaden bod, ale započítava sa pasívne skóre 0:5.
4. Po dvoch kontumáciách (ak sa družstvo nedostaví na zápas) je družstvo vylúčené zo súťaže a všetky jeho výsledky sa anulujú. Družstvo sa ďalej neuvádza v tabuľkách a štartovné sa nevracia.
5. Víťazom súťaže je mužstvo, ktoré dosiahne najvyšší počet bodov. V prípade rovnosti bodov rozhoduje o konečnom poradí:
a) vzájomný zápas
b) vyšší počet strelených gólov v tabuľke vzájomných zápasov
c) nižší počet obdržaných gólov v tabuľke vzájomných zápasov
d) menší rozdiel v skóre strelených a obdržaných góloch v celkovej tabuľke
e) vyšší počet strelených gólov v celkovej tabuľke
f) žreb
KAPITOLA III.
PODMIENKY PRE ÚČASŤ DRUŽSTIEV V OLMF
1. Podať v stanovenom termíne prihlášku a zaplatiť štartovné.
2. Mať riadne vyplnenú súpisku družstva, ktorú overí organizačný výbor.
3. Na súpisku družstva môžu byť zaradený maximálne štyria registrovaný hráči. Za registrovaného hráča sa považuje hráč, ktorý nastúpil na majstrovský zápas v súťaží dospelých počas jesennej časti. Hráč v dorasteneckom veku sa nepovažuje za registrovaného hráča s výnimkou hráčov 1. a 2.ligi, ktorý štartoval v jesennej časti súťaže.
4. Pohárový zápas sa nepovažuje za majstrovský zápas súťaže dospelých.
5. Hráči v OLMF štartujú na vlastné nebezpečenstvo. Hráč, ktorý nedovŕšil 18. rokov musí predložiť k súpiske družstva súhlas svojho zákonného zástupcu so štartom v OLMF.
6. Po štvrtom odohratom kole už nie je možné dopĺňať na súpisku nových hráčov.
7. Družstvá, ktoré sú zaradené do OLMF sú povinné presne sa riadiť súborom pravidiel OLMF, rozpisom súťaže a pokynmi organizátorov OLMF.
KAPITOLA IV.
HRACIA PLOCHA
1. Hracia plocha (ďalej HP) je ohraničená mantinelmi. Ak sa lopta počas hry dotkne bočného ochranného sita, ale nezostane zapadnutá pokračuje sa v hre. Ak zostane zapadnutá- kope sa aut. Pri dotyku lopty so sitom za bránami nasleduje rozohrávka päťky, alebo rohový kop.
2. Brankár smie chytiť loptu do rúk len v pokutovom území vyznačenom pred bránkou.
KAPITOLA V.
SÚŤAŽNÝ ZÁPAS
1. Hrací čas je 2 x 25 minút. Prestávka trvá 5. minút.
2. Hrá sa 5+1. Striedanie je ľubovoľné, ale striedajúci hráč odchádza a prichádza na HP len cez svoju striedačku za podmienky:
a) striedajúci hráč z lavičky náhradníkov môže nastúpiť na HP vtedy, keď striedaný hráč odchádzajúci z HP opustí HP. Ak sa striedajúci hráč z lavičky náhradníkov zapojí do hry skôr (zasiahne loptu, bude brániť súperovi v pohybe) ako opustí striedaný hráč HP, družstvo dostane 2. minútový trest za vyšší počet hráčov na HP.
3. V zápase môžu za družstvo nastúpiť najviac traja registrovaní hráči.
4. Hrá sa podľa pravidiel veľkého futbalu, ak nie je uvedené inak.
5. Brankár musí rozohrávať päťku rukou, najneskôr do 6 sekúnd.
6. Brankár nemôže priamou rozohrávkou päťky dosiahnuť gól. Rozohrávka (vyhodená z ruky), musí byť tečovaná.
7. Brankár nesmie chytiť do rúk nahrávku od svojho spoluhráča (malú domov).
8. Hráči nesmú použiť sklz na loptu (šmýkačku) v súboji o loptu s protihráčom. Ihneď nasleduje faul, ktorý rozhodca môže potrestať:
a) odpískaním priameho voľného kopu, resp. penaltou
b) 2. minútovým vylúčením hráča
c) žltou kartou
d) červenou kartou – v prípade udelenia ČK nasleduje 2. minútové vylúčenie + vylúčený hráč už nesmie zasiahnuť do zápasu
9. Pri mantinely je zakázaný fyzický kontakt , držanie sa dvoma rukami mantinelu (kryť si loptu) + bránenie v hre.
10. Postavenie múru od lopty musí byť najmenej 3 metre od lopty.
11. Aut znamená nepriamy kop a nemôže byť z neho dosiahnutý gól priamou strelou. Strela musí byť tečovaná.
12. Pri rozohrávaní autu môže byť lopta najviac 0,5 metra od mantinelu.
13. Ak je brániaci hráč pri rozohrávaní autu bližšie ako 3 metre od lopty, rozohrávajúci hráč požiada rozhodcu o posun brániaceho hráča k predpísanej vzdialenosti od lopty. Pri opakovanom neposlúchnutí brániaceho hráča môže rozhodca udeliť ŽK, resp. nariadiť priamy kop.
14. Po strelenom góle môže rozhodca zahájiť hru do desiatich sekúnd.
15. Čas sa zastavuje pri dlhšom opustení lopty z HP, alebo pri ošetrovaní hráča.
16. Rozhodca má právo kombinovať tresty pre hráča (napr. ŽK + 2. min vylúčenie)
KAPITOLA VI.
PRÁVA A POVINNOSTI DRUŽSTVA
1. Družstvo je pred zápasom povinné si určiť kapitána, ktorý bude uvedený v zápise o stretnutí. Kapitán družstva:
a) dohliada s vedúcim družstva na disciplínu v družstve
b) vyplní, alebo opraví zápis o stretnutí
c) prípadnú námietku uvedie v zápise o stretnutí
d) podpíše zápis o stretnutí po jeho skončení a odovzdá ho rozhodcovi
e) zodpovedá za lopty, prípadne aj dresy, ktoré musí po zápase odovzdať organizátorom, alebo rozhodcovi
2. Družstvo má právo preložiť termín zápasu, ak sa dohodne s mužstvom s ktorým ma hrať a oznámi to včas organizátorom ligy aspoň 48 hodín pred zápasom.
Poznámka: Organizátori si vyhradzujú právo na doplnenie a spresnenie pravidiel OLMF aj počas prebiehajúcej sezóny.
V Domaniži dňa 31.10.2012
Marcel Kvaššay a Alojz Michálek